Vecka 11

Vecka 11

Kroppen:
Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

Mina tankar och funderingar:
Illamåendet börjar släppa allt mer vilket är väldigt skönt, men tröttheten består. Den är tuff fortfarande. Nu börjar vi närma oss den "säkra" veckan och det känns lite lugnande. Jag har svårt att somna på kvällarna trots tröttheten då jag inte hittar någon ro. Jag ligger och vrir och vänder på mig, tankarna snurrar runt och jag ligger bara och grubblar på olika saker, främst vår ekonomi. Trots att jag har en risk att få lägsta föräldrapenningen så klarar vi oss gott på våra båda inkomster. Inga problm liksom. Men jag vill veta hur mycket jag kommer få ut, så jag kan planera utefter det. Jag vill veta att jag får lägsta bara för vetandets skull. Så fkassan skickar hem papper för mig redan nu, så jag ska slippa ligga och grubbla. Det är viktigt med sömn.


Kommentarer
Postat av: linda

HALLÅ BIIIILD :D !!

Postat av: Linda

hej =)

ja jag gjorde ett gravtest för kanske 1 vecka sedan..det var negativt men jag har fortfarande inte fått min mens :/ konstigt!!

2011-01-11 @ 07:04:15
URL: http://melly.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Grattis till graviditeten! Vad spännande med bebis =)

2011-01-11 @ 20:51:17
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Åh vad härligt med UL! Ska ni kolla om det är pojke eller flicka sen?

2011-01-12 @ 13:44:45
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0