Politikhormoner, finns det? :)

Ja igår fick jag lite politikhormoner tror jag. Jag lyckades dra igång en debatt på facebook iallafall, men den urartade i personliga påhoppningar istället så det blev ju misslyckat. Men så blir det när motståndarna inte har något relevant att komma med och måste ha sista ordet.. *Skakar på huvudet* Jag förlorade en vän igår på grund av att hon gick mot attack med personlighetsangrepp istället för att faktiskt hålla sig till den politiska debatten. Hon tycker jag är patetisk för att jag har en åsikt, för att jag är socialdemokrat. Hon tycker att jag borde växa upp, för att jag tycker att moderaterna är kalla jävlar som utförsäkrar sjuka människor. Människor som lider av till exempel cancer, cancerhjälpen får 30-40 brev i veckan av människor som tvingas att be dem om bidrag för att dem blivit utförsäkrade. Jag tycker inte bara att det är skamligt, det är skrämmande också! Vi går mot ett allt mer USA liknande land, där fattiga och sjuka slängs ut på gatorna och sjukvården går efter patientens plånboksstorlek.

Jag är rädd för framtiden, vad händer om jag blir sjuk? jag är rädd för vilken värld mitt barn kommer leva i, men så länge jag lever så tänker jag rösta på socialdemokraterna. Jag håller inte med ALLT dem står för, men däremot håller jag med om betydligt mer där, än hos moderaternas politik. Sossarna ser ett värde i den enskilda individen, en människas liv är faktiskt värt något i deras ögon, men så är det tyvärr inte för moderaterna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0