Nu då?

Inte ens en litet, litet svagt plus kom upp i rutan, som alla andra gånger. Jag försöker bita ihop just nu, jag försöker att inte bli alltför besviken och ledsen. Den här gången var annorlunda. Jag trodde verkligen det. Jag vet varken in eller ut just nu. Sambon åkte precis och nu kan jag inte hjälpa att jag gråter. Han verkade faktiskt lite besviken den här gången också, han visste nog inte riktigt vad han skulle säga. Och inte jag heller. Allt jag känner just nu är att jag HATAR min kropp! Jag HATAR att min mens inte är regelbunden! Jag HATAR att vi har sådana här problem med att bli gravida! Jag HATAR mig själv just nu! Jag vill bara lägga mig under täcket och gråta som ett barn och inte gå till jobbet! Jag vill ingenting just nu. Jag vet inte ens vad jag ska tänka eller känna just nu. För mycket som snurrar runt i huvudet just nu.

Igår kväll kände jag så mycket positiva känslor. Känslor som fick mig att le, för att det verkligen har känts som att det är någonting där nere denna gången. Men som vanligt,som alla andra gånger så var det väl önsketänkandet. Det är bara att fortsätta ha sex, köpa ältest, hoppas, längta, önska och försöka. Vad mer kan vi göra?

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är bara att gråta en skvätt, ta ett djupt andetag och fortsätta försöka. Även om äl-testen verkade vara komplicerade så tror jag ändå att det är värt ett försök. Jag håller fortfarande mina tummar så hårt för att ni snart ska få uppleva ett plus. <3

2010-09-28 @ 08:08:28
URL: http://melanye.blogg.se/
Postat av: Sofie

=( Jag blev också ledsen... det är orättvist! Har du msn? Vi kan prata lite.. Kram

2010-09-28 @ 10:02:47
Postat av: Sandra - blivande mamma 2011

Usch =/

Vet inte riktigt vad jag ska säga, jag tänker på dig!

2010-09-28 @ 13:48:13
URL: http://snartenliten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh tusan. Man får gråta och falla till marken. Men sedan får man resa sig och borsta bort smutsen och ta nya tag! Fortsätta försöka, ha sex ofta (helst varje dag) och försöka att inte fokusera alltför mycket på att det ska bli en bebis. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men om man tänker för mycket på det så kan det bli en spärr bara det. :/ Jag har själv inte varit i din sits, så jag vet inte riktigt hur det känns, men jag kan lova dig att när du har din bebis i famnen så kommer det vara värt allt detta <3 Håller verkligen tummarna för er! Styrkekramar!

2010-09-28 @ 15:14:30
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Linda

Nu blev jag väldigt ledsen för din skull!

Vet vad du går igenom. Jag slutade med piller i mars och det hände bara aldrig något.. vid jul sa jag att nej, nu ger jag upp, sker det så sker det och jag slutade tänka på det hela tiden. Men det var svårt!! I januari blev jag gravid och i augusti kom prinsen. Jag tror att kroppen kan känna av din starka önskan, bli stressad av det och "sätta sig på tvären". Lycka till!!! Jag hoppas att allting ordnar sig snart.

2010-09-30 @ 07:10:07
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/
Postat av: nathalie - mamma till Medina

Försök att inte tänka på att ni ska bli gravida, låt det bara hända. Plusset kommer att komma! Men ge det nara tid och stressa inte!

kramar

2010-10-01 @ 15:33:52
URL: http://nathsstep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0