step by step

Det har varit en bra vecka hitills, och förhoppningsvis får den en bra avslutning också då jag ska åka hem till min familj under helgen. Men jag tycker det är lite lustigt hur folk beter sig emellanåt. Vet inte riktigt vart jag har vissa emellanåt vilket känns lite jobbigt. Men sen jag var hos kuratorn i måndags så har jag försökt tänka annorlunda som hon sa att jag skulle prova. Och jag ska erkänna, det funkar faktiskt riktigt bara. Istället för att jag blåser upp till en enda stor bubbla som spricker vilken sekund som helst, så stannar jag upp, funderar lite snabbt och bestämmer mig för att vifta bort vissa saker. Och jag mår så bra! Jag är på gott humör (för det mesta iaf). Jag muttrar lite för mig själv, bestämmer mig för att strunta i det och fortsätter med mitt, wow vilken känsla det ger! Jag känner mig så lättad, så lugn och så glad. Det som gör mig irriterad och arg, försöker jag vifta bort så gott det går och i flesta fallen så funkar det verkligen. Jag känner mig så lugn och fri på något märkligt sätt som jag egentligen inte kan förklara bättre än så. Men en stor klump har krympt lite granna i magen och det både känns och märks, enligt sambon. Vilket är en lättnad för mig! För han har också verkligen ändrats sen vi pratade ordentligt sist gång. Han lyssnade verkligen, och det hjälper mig otroligt mycket när det kommer till mitt tankesätt. Att veta att han finns där för mig, på det sättet jag behöver, gör att allting känns så lättare!

Nu ska jag krypa ner bredvid honom, somna i hans famn och drömma sött ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för de tröstande orden! Livet är inte helt lätt just nu, men jag försöker ta mig igenom det så smärtfritt som möjligt.



Nej, gud vad tråkigt. Jobbigt när det är struligt på ett ställe där man är såpass mycket av sin tid.



Är glad att jag hittat dig igen :) du verkar så goo :D

2010-09-17 @ 15:24:27
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Hanna

Vad skönt! Vad ska du plugga för något?



I helgen har jag jobbat och fixat här hemma tillsammans med sambon. Javisst är det skönt att komma hem till familjen ibland, superskönt. Men det är allt bra att man kan åka hem sedan till sitt egna :)

2010-09-20 @ 10:00:34
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Kimiees-Här kan du läsa om mitt skitroliga liv som tonåring i Eskilstuna.

åå vad sött. hoppas att du får en superdag :D

2010-09-20 @ 10:51:48
URL: http://kimiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0