Allt såg normalt ut

Fick ett brev från min läkare igår på kvinnokliniken där hon bekräftar att mitt blodprov som vi tog såg bra ut. Både hormonprovet från sköldkörteln samt det som kallas för prolaktin är normalt. Detta är två prover som kollar att hormonnivåerna är okej, då man måste ha en viss nivå av några speciella hormoner för att ägglossningen och mensen ska fungera som normalt. Så nu måste vi vänta ett halvår, har vi inte blivit gravida då så får vi söka oss till fertilitetskliniken. Hoppas vi slipper det, hoppas jag blir gravid snart. Tänk om jag bara kunde säga som alla andra, vi bestämde oss för att skaffa barn, slutade med ppillrena och sen blev det bebis! Tänk om livet vore så enkelt..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så enkelt är det ju inte alltid tyvärr.. Jag funderar själv över när man bör sluta med p-pillrena om man vill ha en våren2012-bebis. :P Det är ju omöjligt att veta, det är ju olika för alla.



Men vad skönt att allt ser bra ut iallafall! :) Jag hoppas och tror att ni plussar snart!

2010-09-22 @ 09:49:33
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Hanna

Jag tror att ni plussar snart, jag känner på mig det =) Håller tummarna för er!



Vi har inte börjat försöka än, vi vill ha en vårbebis 2012 helst, så jag äter p-piller i några månader till =) Jag längtar så!



Har ni sex på rätt tidpunkt och så då? Försök att ha sex varje dag om det går =) Då maxar ni ju chanserna!

2010-09-22 @ 22:19:28
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0