Vi närmare eftertanke

I lördags var jag och sambon på bröllop och i bilen hem pratade vi litegranna om vårt framtida bröllop. En sak är säker, aldrig att vi kommer låna pengar för att gifta oss. En sak har jag lärt mig om ekonomi, har man inte råd kontant så har man inte råd. Aldrig mer krediter! Lån om man ska köpa hus eller bil, just för hus är ju en investering och bil OM det är ett måste. Men när det kommer till bröllop så är det inte ett måste, vilket innebär att vi helt enkelt får spara ihop till det. Det kommer dröja många år eftersom jag vill börja studera och OM vi får en bebis inom en snar framtid så blir det svårt att spara en massa pengar. Let's face it, barn är inte gratis.

Frågan är, hus eller bröllop först? Bröllop först anser jag, då ett hus och barn kostar en hel del vilket gör att bröllopet skjuts fram ytterligare ett par år. Men samtidigt vill jag ju ha ett hus. Det där kommer vi diskutera fram och tillbaka men just nu är inget av det aktuellt. Jag tror att alla bitar faller på plats med tiden. Just nu får vi försöka leva i nuet, kämpa på med barnverkstan, kommande studier och sambolivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0