Vad gör man?

Förra veckan gjorde jag ett gravtest på tisdagen, för att jag då verkligen trodde jag var gravid eftersom jag haft mens regelbundet två gånger i rad, men nej då det var ju negativt. Men det jag inte skrev här var att på måndag kväll när jag var som mest nervös tog jag och använde ett ÄL test, då jag hade liknande symtom som jag brukar ha vid ÄL. Det visades en rosa rand nedtill, men jag kunde inte avgöra om den var svagare eller lika stark som kontrolltecknet. Men jag hade ont i bröstvårtorna och "huggande" smärta under magen i ett par dagar efter det och därför misstänker jag att jag hade ÄL och att mensen var förflyttad en månad framåt (oregelbunden med andra ord). Så sambon och jag satte igång på måndag kväll för att täcka upp alla möjligheter. Så nu på måndag/tisdag nästa vecka borde ju mensen komma om det nu var ÄL förra veckan, och gör den inte det får det bli ett gravtest och visar det negativt så har jag ingen aning om vart jag är i menscykeln överhuvudtaget och då kan vi lika gärna lägga ner det här projektet och skaffa en hund istället. Hur länge orkar man hoppas egentligen? hur länge orkar man försöka? hur länge orkar man kämpa?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Verkar otroligt jobbigt att inte veta vart i menscykeln man befinner sig, svårt att pricka in då. Men har ni sex varje dag? Då borde man ju pricka in en ägglossning menar jag :D



Jag längtar också väldigt mycket, men än så dröjer det nog ett tag :/ Måste komma på fötter igen först känner jag.



Kramar!

2010-10-06 @ 21:41:18
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Tina 21 år - gravid vecka 22

Fy vad jobbigt att inte ha koll med oregelbunden mens :( Förstår det verkligen..

När jag och min sambo skulle bli gravida hade vi helt enkelt sex varje eller varannan dag - då visste vi att vi inte missade någon ägglossning. Jag åt också rosenrot för att försäkra mig om att jag hade ägglossning och min sambo åt extra zink för att spermierna skulle vara bra!

2010-10-08 @ 18:27:41
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0