Lite medvind skadar aldrig :)

Yeeeeeeeeeeees! Äntligen något positivt som fått en stor klump i magen att försvinna! Jag visste att en helg hemma hos min familj skulle hjälpa mig att hitta en genväg ut ur min deprission. Men att det skulle bli så här underbart hade jag inte en aning om. Idag gick banken med på ett lån som binder ihop alla mina krediter och lån till ett enda lån. Vilket innebär att jag kommer spara mellan 2500 och 3000 per månad! Detta är ett jättestort break thru för mig!

Jag var 20 år en gång i tiden och hade fast jobb vilket bidrog till att jag köpte bil, lägenhet, och var så korkad att jag drog på mig krediter för diverse saker. Men jag insåg att detta inte funkar längre. Då jag har kämpat mig igenom 1 halvår med studiemedel, 3 månader med akassa och 3 månader som timanställd med nästan 5000/månad i bara skulder och då är inte resten av räkningarna inräknade, så har jag levt på den tunnaste gränsen någonsin. Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta här, men jag är så glad och lättad, känslan går bara inte att beskriva. Jag har varit i den fällan som många unga hamnar i men jag har lyckats ta mig ur den!

Nu börjar allting lätta, jag känner mig bättre till mods, jag vet att jag kommer sova gott inatt och framför allt, jag och min sambo kan nu börja spara! Allting börjar nu ljusna och jag kan verkligen skymta ljuset i tunneln dääär borta, den är inte alls lika långt borta nu. Ikväll ska min syster, hennes pojkvän, min sambo och jag gå ut och spela bowling för att fira lite :) Jag tycker jag förtjänar det efter flera månader av ekonomiska bekymmer! Nu börjar en ny era i mitt och sambons liv, ett drägligt liv med en stadig ekonomi.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud va skönt för dig =) Äntligen får du lite medvind, det är du värd! Hoppas att eran helg blir kanon så att du hittar ny kraft!

Kram

2010-10-09 @ 08:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0