Förvirrade jag?

Jag har ingen aning om när min ägglossning är beräknad. Igår kväll blev jag tokig bland alla olika uträknare med lutealfaser, senaste mensens första dag och menscykellängd! Jag har ingen aning om när min ägglossning kommer. Kanske är det bra också? Jag menar, nu har vi verkligen hittat våran glöd, och vi tycker det är roligt och skönt med sex igen. Vi kanske borde fokusera på oss istället ett tag?

Men visst jag kan sitta här och försöka intala mig själv att jag kommer klara av att sluta "stressa", men jag vet ju hur det blir. Och det är egentligen inte så konstigt när det är så många i min omgivning som blir gravida en efter en, efter en. Jag vill också ha viktångest, känna sparkar i min mage, gå på ultraljud, köpa bebiskläder, barnvagn. Det har jag velat i över 1,5 år!(slutade med ppiller för 13 månader sen dock) Ältest kommer jag fortsätta med, det är ett bra verktyg för mig med oregelbunden mens. Jag vet som sagt inte när min ägglossning sker men vi ska se till att träffa rätt denna gången, sex minst varannan dag så kan vi inte missa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0