!#%&(/@¤%&¤%$£@£¤#/&¤(/!!

M och D tog med mig på Sannamarknaden igår i fjugesta. Det var riktigt skönt att få komma ut och göra något speciellt för en gångs skull. Men när vi kom till bebiskläder delen så var det inte lika roligt. Det sved och skrek i mitt hjärta när dem stannade för att titta på bebiskläder till sin bebis (M är i v.25). Jag försökte svälja det, jag försökte le och jag försökte att slå bort tankarna. Men det är inte lika lätt som det verkar. Jag vill också kolla på bebiskläder! Jag vill också köpa en massa kläder med söta mönster som dinosaurier till mitt väntade barn. Jag gick lite åt sidan och skickade ett sms till sambon och skrev att det var lite jobbigt, han svarade som jag väntade mig: det kommer älskling, vår tur kommer :). Men NÄR?! Varför tar det så jävla lång tid för oss?! Jag vet att jag har oregelbunden mens men det måste ju fan vara något annat som är fel! För det här kan inte stämma. Jag ger upp snart, eller jag kan inte. Jag har försökt att ge upp tanken under mer än ett halvår och det har inte funkat hitills. Så varför skulle det funka nu för? Jag vill bara bli mamma, är det så jädrans mycket begärt?! (Ursäkta för alla fula ord och förlåt M för att jag inte berättade för dig igår hur jag kände men jag vill ju inte dra ner eran lycka för min olycka.. )

Kommentarer
Postat av: Maria

Om man verkligen vill ha något så ger man inte upp. Det är instinkt. Man orkar mycket mer än man tror om man bara ger sig fan på att lyckas. Om du skulle lägga ner försöken och skaffa en hund istället så skulle du bli bitter. Inte förräns ni testat varenda tänkbar möjlighet kommer ni kunna känna er tillfreds med beslutet att lägga ner försöken. Det finns människor som får försöka i många år innan något händer och ni har påbörjat resan som kommer leda till både tårar och skratt. Vill ni verkligen ha barn så kommer ni att bli föräldrar.



Och du behöver inte känna att du drar ner min lycka för eftersom du direkt gjorde klart för mig att du inte helt kan glädjas med mig (fullt förståeligt så inga sura miner) så har jag separerat min lycka över magen från din "olycka". Däremot tycker jag det är synd att du kände att du behövde stå och titta på. Det fanns ju massa annat att titta på runt omkring och jag begärde absolut inte att du skulle stå och liksom vänta och titta på när vi impulsshoppade.

2010-10-06 @ 15:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0