babbel

Åter igen sitter jag och funderar allt för mycket på det här med barnverkstan. Det kanske stämmer att det sätter käppar i hjulet, men hur ska man göra då? Det går inte att bara säga till säg själv "nu slutar du tänka på barn, för det gör det svårare för dig att bli gravid". Riktigt så enkelt är det inte. Om jag ska sluta tänka på barn, då ska jag hålla mig borta från internet helt och hållet, jag ska inte umgås med mina vänner för dem är gravida, jag ska inte  inte träffa mina andra vänner som redan har barn, jag ska inte ha något hemma som påminner något alls om barn såsom gravtest, ältest och folsyra tabletter, jag ska inte gå till jobbet för där kommer det kunder som är gravida och föräldrar med små bebisar hela dagarna. Jag kommer alltså få ligga i sängen, stirra upp i taket och försöka tänka "tänk inte, tänk inte, tänk inte". Det funkar inte riktigt så. 

Jag vet inte om jag tror på det där med att om man vill för mycket så går det inte. Att man blir gravid har inte med tänket att göra, det har ju med ägglossningen att göra, alltså det är något fysiskt. Man ska helt enkelt se till att ha sex vid rätt tillfälle. Det är en omöjlighet att tala om för någon som har den här längtan efter barn, att sluta tänka på det. Det GÅR liksom inte bara.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack så mycket fina du :) Är väldigt nöjd själv faktiskt :D



Jag förstår precis hur du menar med att det inte bara går att sluta tänka på att det ska bli en bebis, men jag tror faktiskt att det kan hjälpa att försöka fokusera på annat. Det finns otroligt många som blir gravida "när de lägger barnverkstan' på hyllan". Självklart är det en fysisk aktivitet när en bebis blir till och det gäller att ägglossning och allt sådant ska stämma, men det psykiska kan ju ibland sätta käppar i hjulen. Jag förstår att det är jättesvårt att sluta tänka på det. Jag tror att det kommer att bli en bebis som växer och frodas i din mage som du sedan får hålla, det känner jag på mig :) <3

2010-10-18 @ 10:37:31
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0