Min vän M

En riktig vän för mig är en person som jag kan vara ärlig mot. Någon som jag kan öppna mig för, en person som jag kan berätta allt för. Känslor, tankar, funderingar you name it. Om jag gråter, skrattar eller är förbannad så ska min vän finnas där för mig, och försöka ge mig den stöttning och de råd jag behöver, eller helt enkelt bara lyssna på mig och mitt gnäll. Jag har lyckan och turen att ha en sådan vän. Oavsett om hon har en dålig dag, om hon bara vill gråta eller skrika, även om hon egentligen inte orkar med mig och mitt gnäll så ställer hon upp, i vått och torrt. Den här kvinnan har ställt upp mer på mig än vad någon annan någonsin har gjort. Jag har mått så dåligt sen i början av året i stort sett och hon har inte svikit min sida en enda gång. Inte en enda gång! Hon har nog ställt upp mer än hon egentligen kunnat klara av, och jag skäms för detta. Jag har inte insett hur mycket vi egentligen alltid sitter och pratar om mig och mina problem. Men i lördags då jag läste ett av hennes inlägg, insåg jag detta. Så då bestämde jag att idag, på min lediga dag så skulle vi träffas och reda ut allting. Tack vare våran ärlighet så fick vi sagt det vi båda ville ha sagt, med en hel del allvar men också en hel del skratt. Och det är detta som jag uppskattar så himla mycket hos M. Det har aldrig varit min mening att hon skulle få förvandlas till min terapeut, jag har bara inte insett hur ego jag varit de senaste månaderna..

Men det är slut på det nu, hon kommer alltid vara min bästa vän och jag kommer gnälla, skratta och gråta mot hennes axel men hon ska också få gnälla, skratta och gråta mot min axel, vilket hon kanske inte riktigt känt att hon kunnat, men det är den där förbannade muren hon byggt upp. Men idag lyckades jag knuffa ner en tegelsten från muren och nu har jag en liten mindre mur kvar att riva. Men trots att vi båda har mycket tunga saker i bagaget som hänger över oss, så får hon mig alltid att skratta. Hon har verkligen ett underbart skratt min M, hon får mig alltid på gott humör när hon skrattar så där skönt med hela sitt hjärta.

Den dagen då hon och D flyttar från Örebro kommer mitt hjärta gå i tusen bitar. Vem ska jag ha dessa underbara kaffestunder med? Ingen kan ju ta hennes plats! Det finns ingen, som jag någonsin, never ever, kommer kunna öppna mig för som med henne! Kort och gott så måste jag bara säga det att min bästa vän M, borde få årets pris som Superkvinna, för det är verkligen det hon är. Hon är iallafall MIN Superkvinna! Bättre vän kommer jag aldrig finna, oavsett hur många stenar jag än letar under. Hon förstår mig, lyssnar på mitt gnäll, men framför allt hon respekterar och förstår mig och mina känslor. Och det min vän, är något som jag verkligen uppskattar! Tack för att du är den du är! M, jag älskar dig och du kommer alltid vara Superkvinnan i mina ögon♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0