Har magkänslan rätt denna gången också?

Både jag och min bästa vän M är övertygade om att jag är gravid denna gången. Ni som läst min blogg ett tag vet att min magkänsla inte brukar ljuga, och den här gången säger den mig att jag är gravid. Det kan vara så att då jag nu har börjat må så mycket bättre, är gladare och positiv så påverkar det omdömet. Men låt det då vara så. För jag mår så bra, är så glad och har sån energi att skulle fröken röd komma på besök nästa vecka så kommer jag kunna hantera det på ett helt annat sätt än tidigare. Jag har bara 1,5 dag kvar på jobbet sen är det slut på detta kapitlet och jag kan bli helt återställd!

Symtomen som talar för att jag är gravid är till exempel: sura uppstötningar, rapar en massa, en molande värk som om mensen är på g men det är inte samma värk som det brukar vara, utan det det "drar" lite mer i mitten under magen och neråt (eller hur jag nu ska förklara), jag är otroligt trött vissa dagar, värmevallningar och ibland lite illamående. Inte så att det känns som att jag ska spy, utan lite illamående i magen som kommer och går lite då och då under dagen, humörsvängningar.
Jag vet inte, det kan ju vara magkatarr, eller att jag druckit för mycket kaffe de senaste dagarna då jag har varit förbannat trött, eller så håller jag på att bli sjuk och får feber emellanåt.. Men jag håller alla fingrar och tår och fortsätter med mitt positivt tänkande och fortsätter vara mitt glada jag tills nästa vecka :) Det återstår att se om magkänslan har rätt denna gången också..

Kommentarer
Postat av: Marika

Åååååh va spännande! Jag har inte lyckats bli gravid ännu, efter 14 månader, men jag fortsätter hoppas. Nu håller jag tummar och tår för att du har en liten i magen- :)

2010-11-24 @ 21:42:06
Postat av: Sandra - blivande mamma 2011

Sura uppstöttningar hade jag med, usch! Jag hoppas det blir en fin julklapp (om en lite tidig) hos er i år :)

2010-11-25 @ 06:18:54
URL: http://snartenliten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Den var ganska god tyckte jag, men vanlig kladdkaka är ju tuden gånger bättre :)



Åh, vad spännande - jag hoppas verkligen för er skull :) Kram <3

2010-11-25 @ 10:23:46
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0