Ägglossningsfrågor

Nu börjar jag nästan bli lite paranoid, jag har inte haft min ägglossning än! Vi får se om den kommer nästa vecka, vad gör vi annars? Kanske borde jag ringa kvinnokliniken och fråga lite om hormonpreparatet pergotime. Jag har för mig att det dock bara ges när utredning påbörjats? Men låt oss nu säga att, hypotetiskt sätt, om vi har haft sex under ägglossning och ägget blivit befruktat, märker man inte av själva ägglossningen(fertilitetsperioden) då, alltså just den där ägglossningen då ägget blir befruktat? 


Kommentarer
Postat av: Marika

Det borde ha synts på ÄL-stickorna och jag brukar känna igen symptom på ÄL några dagar innan, men det är ju så olika.



Lycka till

2010-11-05 @ 08:21:06
Postat av: M

Jag tänker att du borde ju känna av ägglossningen oavsett om det blir befruktat eller inte efter som det är själva "släppet" man oftast känner som lite värk i äggledarna. Inte äggets vandring ner mot livmodern och även om du känner det så, befruktat eller inte borde det inte spela någon roll ?

Men då utgår vi ifrån att du är en person som verkligen känner av varenda ägglossning du har, och det vet vi inte heller ? Jag känner av de flesta, men inte alla t.e.x. Ring och prata med kvinnokliniken, men såvitt jag förstått så är pergotime och liknande preparat något du får efter utredning då de är starka hormonpreparat...

2010-11-05 @ 10:43:29
Postat av: Sandra - blivande mamma 2011

Jag åt proveratabletter för att inte få mens men vet att vissa fått äta provera för att få regelbundna menscyklar.

2010-11-06 @ 11:09:56
URL: http://snartenliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0