Räknat ut ett mönster..

Imorse kände jag värken i magen, och så klart, mensen kom. Jaha, det är bara att skriva upp i kalender tänkte jag. Men insåg då att jag börjar se ett mönster. För 3 månader sedan fick jag mensen 2 veckor efter att jag hade haft mycket flytningar, ömma bröstvårtor och molande värk under magen(ägglossningen alltså). Och samma sak hände för 2 veckor sedan, och nu kom mensen. Alltså är min menscykel 28 dagar, var 3e månad. Alltså har jag regelbunden mens, fast med ett mellanrum på 3 månader istället för varje månad som "normala" kvinnor har. Det viktiga nu är att jag ser ett mönster och ska hålla utkik efter signalerna nästa gång,  och ska då införskaffa ÄLtest för att öka chanserna. Det dröjer antagligen 3 månader till nu då, men det känns skönt att jag börjar se ett mönster och kan börja räkna ut ungefär vart jag är i cykeln. Det får väl helt enkelt ta längre tid för oss än vad det gör för de flesta andra. Vi blir det där paret som kommer få vänta, kämpa och hoppas under längre tid än normalt. Men vår tid kommer nog, när det är rätt för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0