Räknande

Igår räknade jag och M på min menscykel lite. Jag hade ägglossning (tror jag iallafall pga symtomen som brukar komma varje gång jag har ägglossning) förra veckan. Vilket innebär att mensen ska komma runt den 11e juli. Har den inte kommit innan den 12e juli så blir det ett gravtest, och gissa om jag är nervös? Jag försöker intala mig att alla symtom jag har såsom trötthet, uppsvullen mage, illamåendet osv är på grund av magkatarren som jag tror är tillbaka. Jag måste intala mig det för jag vet att testet kommer visa negativt. Men för att inte sparka på mig själv så måste jag hinna intala mig och förbereda mig på att det kommer visa negativt. Annars kommer jag bara bryta ner mig själv igen..

Kommer mensen så vet vi ju, då är det inget. Men om det blir negativt tänker jag inhandla ÄLtest. För jag börjar faktiskt bli riktigt trött på att inget händer. Och skulle inte ens det hjälpa då blir det utredning i augusti/september. Har fått tid hos kvinnokliniken då så får vi se vad dem säger. Men vi ska försöka att inte tänka så, för det kan  sätta käppar i hjulet för oss. Jag måste helt enkelt lära mig att slappna av, men ibland är det riktigt svårt..


Kommentarer
Postat av: Snart en liten - Vi blir föräldrar i Mars 2011

Hur går det för er? :)

2010-07-05 @ 18:17:07
URL: http://snartenliten.blogg.se/
Postat av: Snart en liten - Vi blir föräldrar i Mars 2011

Sv: så känner jag med. Nu är rätt tid, jag vill vara ung när jag får barn så man orkar leka och vara vaken om nätterna och allt sånt där :)

2010-07-05 @ 20:57:25
URL: http://snartenliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0