Morfar på sjukan

Jag fick ett telefonsamtal från min mamma idag där hon berättade att morfar som har legat på sjukhus i 3 dagar har fått en kraftig infektion i kroppen vilket har bidragit till att han har en kraftig lunginflammation, fått 5 påsar blod, sockret ligger på 23(6 är normalt!) och nu ska han få ligga i respirator för att att han så svårt för att andas. Jag vill så gärna åka och hälsa på honom men jag ska jobba måndag till fredag så kan inte åka förrän på lördag. Jag flyttade mer än 20 mil förra året så jag och min sambo kunde bli just sambos. Så min familj och släkt bor ca 3 timmar med bil härifrån. men på lördag ska jag åka dit och hälsa på.

Jag hoppas att jag blir gravid snart, så mina morföräldrar orka kämpa på. Så dem hinner se sitt första barnbarnbarn. Jag tror att får dem höra en sådan god nyhet så blir de säkert glada och orkar kämpa på några år till. Dem måste det. Livet blir inte detsamma utan dem :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0