Längtan

Jag förstår inte riktigt varför jag plågar mig själv med alla dessa graviditetsbloggar, tidningar och hemsidor som jag läser dagligen. Visst, det känns inte alls så tufft längre, men det där går i perioder. Men jag vill också få se det där plusset på stickan, shoppa massa bebiskläder och saker, köpa "mina första år" böcker, känna alla känslor när man upplever som gravid. Jag vill se min älskade sambo och hur han reagerar på allt. Jag vet att han kommer ställa upp för mig till 110%! Jag vill se han ligga bredvid mig och känna på magen när barnet sparkar, jag vill höra han prata med sitt barn. Det är en stor upplevelse att vara gravid och man måste ta vara på varenda sekund! 9 månader går nog snabbare än man tror och innan man vet ordet av det så har barnet fötts till denna värld och då måste vi fokusera all vår tid och energi på det lilla knytet. Och vad vi längtar, gud ska bara veta hur mycket vi längtar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0