Både negativt och positivt

Idag, när jag har en dålig dag på grund av en riktigt kraftig förkylning och lite psykiska problem så självklart bestämmer sig mensen för att komma. Ja hopp, trots att vi tajmade in ägglossningen rätt då uppenbarligen så blev det inget barn den här gången heller. Något är fel, något är riktigt fel. Jag får väl helt enkelt acceptera att jag inte kommer bli mamma. Får bli vovve istället.

Nej nu ska vi inte tappa hoppet, inte riktigt än. Något positivt är ju att mensen börjar bli mer regelbunden! Något som börjar gå åt rätt håll iallafall^^ Och när jag tappade hoppet i morse när jag såg fläcken i trosorna så ställde min bästa vän M upp och gav mig lite feedback att inte tappa hoppet genom att googla massa hemkurer och tips på olika saker man kan äta, dricka och göra för att öka chansera. tex att äta rosenrot för att öka fertiliteten, öka lusten samt kan ge mer reglbunden mens, och äta zink som ökar spermieproduktionen för honom. Bara för att ge några exempel. och nu blir det inhandla ägglossningstest och glidmedel på gravtest.se så vi kan mysa på ordentligt under mina fertilitetsperioder. Och sambon har fått totalförbud på varma bad! Haha något han inte är så förtjust i, men har lovat att dra ner på dem :)
Sen får vi bara hålla tummarna, igen..


Kommentarer
Postat av: nathalie - gravid vecka 36

Försök att inte tänka så mycket på "att bli gravid" det kan göra att det tar längre tid..



Pröva även att ligga högt upp med rumpan efter sex i ca 10 minuter, spermierna rinner ner mycket snabbare :)

2010-07-06 @ 21:50:55
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Classy - ung, blivande mamma, lycklig!

Nej va trist! Men kan ni inte prova med provrörsbefruktning?



Jag har en vän som fick ett utlåtande från en läkare att hon knappt hade en procents chans att bli gravid och att det praktiskt taget va omöjligt. Hon hade försökt i många år och ville verkligen ha barn, så det kom som en chock för henne. Hon slutade försöka och vips så va hon gravid och födde för några dagar sedan en jätte fin liten son :) Så mirakel kan ske :)

2010-07-07 @ 01:11:10
URL: http://classys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0