Den stora lättnaden

Jag har fortfarande inte förstått att jag ska bli mamma. Jag vet att jag ska bli mamma, men det har liksom inte sjunkit in riktigt än. Trots att jag köpt lite bebiskläder och trots att vi har varit hos Bm 3 gånger redan så vill det inte riktigt koppla att det faktiskt växer något där inne. Det blir nog mer verkligt när vi har fått se vårt lilla mirakel (/våra små mirakel) på ultraljudet om 1-2 veckor.

Men då vi har försökt så länge så är det klart att man funderar på om det verkligen är sant. Men efter 2 gravtest med starka plus så är ju saken glasklar egentligen. När jag plussade så blev jag förstås överlycklig! Men mest blev jag nog lättad. Lättad över det faktum att vi kan bli gravida. Det är inget fel på någon av oss. Vi har fungerande spermier, fungerande ägg, fungerande äggstockar och så vidare. Det är nog den största lättnaden :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud vad glad jag är för din/eran skull! När är lillen beräknad? kram

2010-12-29 @ 20:39:00
Postat av: frida

ja kunde inte heller fatta innan jag såg den lille på UL skärmen.. då började tårarna spruta direkt haha!

Har i och för sej inte riktigt fattat än.. kommer nog inte göra de förrän ja håller i honom heller:p

Spännande å se om de är fler än en liten i din mage :P

2010-12-29 @ 23:40:20
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Linda

ja..jag har också funderat i de banorna :/ jag väntar 1-2 veckor till och har mensen inte kommit då så får jag göra ett test! har så mycket flytningar så det finns inte..och det hade jag när jag var gravid med caspian också.

2011-01-01 @ 12:39:43
URL: http://melly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0