Vända det negativa

Jag har de senaste dagarna försökt att vända allting negativt till positivt. Jag har varit på väg att gå in i väggen, jag har varit på väg att hamna i en depression och min älskade sambo har känt sig maktlös. Han har frågat mig om och om igen om det är han jag är trött på. Om jag är uttråkad, irriterad på honom och till och med frågat om jag vill lämna honom! Och när han frågade mig det i torsdags kväll, insåg jag att jag har försummat honom, att jag varit trött, irriterad och lättretlig när jag kommer hem från jobbet. Han säger att jag inte är den där gosiga, mysiga, söta Sophie som han blev kär i, och han har rätt. Jag är inte mig själv. förr var jag alltid glad, positiv och framåt. Men det sista har jag varit trött, negativ och tillbakadragen. Så i fredags, efter en riktigt bra dag på jobbet så bestämde jag mig för att nu jädrar ska jag bli mitt gamla jag igen. Alltså tänka positivt, tänka framåt, se det jag har och inte det jag skulle kunna ha.

Jag har en sambo som älskar mig mer än allt annat, vi har en lägenhet med uteplats, mat på bordet, bil, båda har jobb, listan kan göras lång! Jag ska bara lära mig att se det jag har och tänka positivt. Det är därför jag gjort den där 5 års planen. Hus kommer, barn kommer, resa kommer, allt sånt där kommer när tiden är rätt och ekonomin talar för. Under tiden måste jag njuta av nuet och försöka se det positiva. Jag jobbar på det och jag börjar känna mig som mig själv, sakta men säkert, ett steg i taget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0