"Du har vuxit upp"

Idag fyller en gemensam vän till mig och sambon 30 år. Så det är lite fest ikväll, men jag har ingen som helst lust att dricka längre. Jag har inte druckit en endaste droppe på 3 veckor! Det låter inte länge, men för mig är det länge. Och det är konstigt att jag inte har någon lust alls. Men jag tror för det första att det har med att jag inte mår så bra psykiskt just nu, och sen att jag vill så mycket annat. Jag vill spara pengar, jag vill ha barn,  jag vill resa, jag vill utbilda mig osv. Det finns helt enkelt så mycket annat jag vill göra än att dricka upp pengarna. Sen tycker jag det är så skönt att vakna varje morgon på helgerna nykter och komma upp i tid och få saker och ting gjort. Det är nog som mamsen sa, du har blivit vuxen Sophie, man behöver inte dricka varje helg bara för man är ledig. Och hon har rätt. Jag har verkligen vuxit upp, jag märker ju att det börjat bli lite vuxenstämpel på mig, haha. Jag har helt enkelt andra prioriteringar än att springa ute på krogen och bli full. Som igår när min "adopterade lillasyster" kom hit och vi gjrode hemmagjord pizza och tittade på film hela kvällen, det är så mycket mysigare och skönare. Tända ljus, mörkt och kallt ute, och sen krypa ner i sängen och somna gott i sin älskades famn, det finns inget som slår det! jag väljer helt enkelt mina tillfällen att "festa till". Kort sagt, jag har blivit vuxen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0