Massa regler hit och dit

Jag pratade med min sambo igår kväll, om olika saker som jag måste kika lite närmare på. Och eftersom jag har oregelbunden mens trodde jag det var helt kört för vår del. Att det kommer bli en riktigt tuff väg för oss för att kunna bli med barn. Men jag sökte lite på internet och fann att man kan göra någon sorts hormonbehandling för att få igång ägglossningar. Men jag ska prova att köpa ÄL test först, jag har nämligen räknat ut att om jag hade haft regelbunden mens så skulle min ägglossning ske mellan nu på torsdag och tisdag nästa vecka (mina fertilitets dagar alltså, själva ägglossningen sker på söndagen den 18e). Om allting nu stämmer då. Eftersom min mens är extremt oregelbunden så är det inte alls säkert att jag har ägglossning dessa dagar men det återstår att se med ÄLtestena. Så som jag känner just nu är iallafall att allting känns orättvist. Jag som verkligen har velat ha barn, verkligen velat bilda familj sen 1 år tillbaka snart, måste ta mig fram i försöksdjungeln med alla tester vad dem nu än innebär. Jag måste pricka in dagar och nätter, jag måste se till att sambon inte dricker på helgerna, jag måste se till att vi båda två slutar röka(inne på dag 2). Medans mina vänner runt omkring mig blir gravida, en efter en, utan problem. Jag önskar bara så att jag hade haft regelbunden mens, då hade allting varit så mycket jävla enklare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0